IELTS Writing Task 2 Phần 85

IELTS Writing Task 2 Phần 85

Kỹ năng viết trong kỳ thi IELTS, đặc biệt ở IELTS Writing Task 2 Phần 85, đòi hỏi thí sinh thể hiện tư duy logic, vốn từ vựng phong phú và khả năng lập luận chặt chẽ.

Tóm tắt nội dung

Tóm tắt nội dung

ielts-writing-task-2-phan-85

Kỹ năng viết trong kỳ thi IELTS, đặc biệt ở IELTS Writing Task 2 Phần 85, đòi hỏi thí sinh thể hiện tư duy logic, vốn từ vựng phong phú và khả năng lập luận chặt chẽ. Với trọng tâm là các chủ đề xã hội, môi trường và giáo dục, phần thi này không chỉ đánh giá ngôn ngữ mà còn kiểm tra tư duy phản biện. Người học cần nắm vững cấu trúc bài viết và chiến lược quản lý thời gian để đạt band điểm mong muốn.

Đọc thêm: IELTS Writing Task 2 Phần 84

Đề 1 IELTS Writing Task 2

Many people believe that technology has made our lives easier and more convenient. However, others argue that it has caused negative effects on mental health and social relationships. Discuss both views and give your own opinion.

Bài essay (Band 6.5)

Technology has become a vital part of modern life, offering numerous benefits but also raising concerns. While some believe it makes life easier and more convenient, others argue it harms mental health and social connections. This essay will discuss both perspectives and present my view.

On the one hand, technology greatly enhances convenience. Smartphones and the internet allow people to shop, work, and communicate instantly. For example, apps like Zoom enable remote meetings, saving time and travel costs. Additionally, automation in homes, such as smart appliances, reduces daily chores, giving people more free time. These advancements make life more efficient and comfortable for many.

On the other hand, technology can negatively impact mental health and relationships. Excessive use of social media may lead to anxiety or depression, as people compare themselves to others online. For instance, studies show that teenagers spending hours on screens often feel isolated. Moreover, face-to-face interactions are declining because people prefer texting over meeting in person, which weakens social bonds. This suggests technology can create feelings of loneliness.

In my opinion, while technology offers significant benefits, its negative effects on mental health and relationships are concerning issues. People should use technology in moderation and prioritize real-life interactions to maintain well-being. Governments could also promote awareness campaigns about balanced technology use.

In conclusion, technology brings convenience but poses risks to mental health and social ties. By managing its use wisely, we can enjoy its benefits while minimizing drawbacks.

Chấm điểm (4 tiêu chí)

Task Response: 6.5
The essay addresses both views and provides a clear opinion with relevant examples (e.g., Zoom, social media studies). However, the discussion lacks depth, especially in exploring solutions or counterarguments, which keeps it at Band 6.5.

Coherence and Cohesion: 6.5
The essay is well-structured with clear paragraphs and linking words (e.g., “On the one hand,” “Moreover”). However, some transitions are basic, and ideas could be connected more smoothly to show progression.

Lexical Resource: 6.5
Vocabulary is appropriate with some academic phrases (e.g., enhances convenience, negatively impact). However, repetition of words like “convenience” and limited use of synonyms prevent a higher score.

Grammatical Range and Accuracy: 6.5
The essay uses a mix of simple and complex sentences (e.g., conditional sentences, relative clauses). Minor errors, such as article misuse or awkward phrasing, do not hinder communication but limit the score.

Phân tích từ vựng

  1. Vital part
    • Nghĩa tiếng Việt: Phần quan trọng
    • Giải thích: Cụm từ này dùng để nhấn mạnh tầm quan trọng của một yếu tố trong ngữ cảnh học thuật, thường xuất hiện khi thảo luận về công nghệ hoặc xã hội. Ví dụ: “Education is a vital part of development.”
  2. Enhances convenience
    • Nghĩa tiếng Việt: Tăng cường sự tiện lợi
    • Giải thích: Cụm này mang tính học thuật, dùng để chỉ việc cải thiện chất lượng hoặc hiệu quả. Ví dụ: “Online banking enhances convenience for customers.”
  3. Negatively impact
    • Nghĩa tiếng Việt: Ảnh hưởng tiêu cực
    • Giải thích: Động từ này phổ biến trong văn viết học thuật để mô tả tác động xấu. Ví dụ: “Pollution can negatively impact health.”
  4. Concerning issues
    • Nghĩa tiếng Việt: Vấn đề đáng lo ngại
    • Giải thích: Cụm từ này dùng để chỉ các vấn đề nghiêm trọng cần chú ý, phù hợp với bài viết về xã hội hoặc môi trường. Ví dụ: “Climate change is a concerning issue globally.”
  5. Drawbacks
    • Nghĩa tiếng Việt: Nhược điểm
    • Giải thích: Danh từ này dùng để chỉ các hạn chế hoặc bất lợi, thường xuất hiện trong bài Advantage-Disadvantage. Ví dụ: “The drawbacks of urbanization include overcrowding.”

Phân tích ngữ pháp

  1. Conditional sentences (e.g., “People should use technology in moderation and prioritize real-life interactions to maintain well-being”)
    • Giải thích tiếng Việt: Câu điều kiện (dùng “should” và cấu trúc mệnh lệnh) được sử dụng đúng để đưa ra gợi ý. Tuy nhiên, bài viết có thể tăng điểm bằng cách dùng câu điều kiện loại 2 hoặc 3 để thảo luận giả định.
  2. Article misuse (e.g., “technology has become a vital part of modern life” is correct, but “studies show that teenagers spending hours on screens often feel isolated” could be “the studies” for specificity)
    • Giải thích tiếng Việt: Lỗi thiếu mạo từ “the” khi đề cập đến một nhóm cụ thể (studies). Đây là lỗi nhỏ nhưng ảnh hưởng đến độ chính xác ở Band 7.
  3. Relative clauses (e.g., “automation in homes, such as smart appliances, reduces daily chores”)
    • Giải thích tiếng Việt: Mệnh đề quan hệ được dùng đúng để bổ sung thông tin. Tuy nhiên, lặp lại cấu trúc này mà không dùng các cấu trúc khác (như phân từ) làm giảm sự đa dạng ngữ pháp.

Tổng kết & gợi ý cải thiện

The essay achieves Band 6.5 due to its clear structure, relevant arguments, and suitable vocabulary. However, it falls short of Band 7 because of shallow analysis, repetitive word choices (e.g., “convenience”), and minor grammatical inaccuracies (e.g., article errors).

Gợi ý cải thiện để đạt Band 7:

  • Task Response: Deepen the discussion by addressing counterarguments (e.g., how technology can improve relationships) or proposing more specific solutions.
  • Coherence: Use varied cohesive devices (e.g., “Conversely,” “Therefore”) and ensure ideas flow logically without repetition.
  • Lexical Resource: Introduce synonyms (e.g., “facilitates” for “enhances”) and collocations (e.g., “foster social bonds”).
  • Grammar: Incorporate diverse structures (e.g., passive voice, participle clauses) and eliminate minor errors through careful revision.

Đề 2 IELTS Writing Task 2

Many people believe that protecting the environment is the responsibility of individuals, while others argue that governments should take the lead. Discuss both views and give your own opinion.

Bài essay (Band 6.5)

Environmental protection is a pressing issue today. Some people think that individuals should be responsible for protecting the environment, while others believe that governments have a bigger role to play. This essay will discuss both perspectives and provide my opinion.

On the one hand, individuals can contribute significantly to environmental protection. Simple actions like recycling, reducing plastic use, or using public transport can make a difference when done collectively. For example, if everyone recycles their waste, the amount of garbage in landfills would decrease. Moreover, individuals can raise awareness by encouraging others to adopt eco-friendly habits, such as saving energy at home. These small efforts can create a positive impact over time.

On the other hand, governments have the authority and resources to implement effective measures. They can pass laws to limit pollution from factories or promote renewable energy sources. For instance, imposing taxes on companies that produce excessive waste can reduce environmental damage. Additionally, governments can fund campaigns to educate the public about conservation. These actions are often more far-reaching than individual efforts because they address the problem on a larger scale.

In my opinion, both individuals and governments should work together. While individual actions are important, they are not enough without government support. Governments should create policies that make it easier for people to live sustainably. In conclusion, a combined effort is essential to protect the environment effectively.

Chấm điểm (4 tiêu chí)

Task Response: 6.5
The essay addresses both views and includes a clear opinion. Ideas are relevant, with examples like recycling and government laws. However, some points (e.g., raising awareness) are not fully developed, preventing a higher score.

Coherence and Cohesion: 6.5
The essay is well-organized with clear paragraphing and linking words (e.g., “Moreover,” “On the other hand”). However, transitions between sentences within paragraphs could be smoother, and some ideas feel disconnected.

Lexical Resource: 6.5
The vocabulary is appropriate for Band 6.5, with academic phrases like “contribute significantly” and “far-reaching.” However, there is some repetition (e.g., “environment” appears frequently), and more varied word choices would improve the score.

Grammatical Range and Accuracy: 6.5
The essay uses a mix of simple and complex sentences with generally accurate grammar. Minor errors, such as subject-verb agreement (“the amount of garbage… would decrease” is correct but could be pluralized for consistency), limit the score.

Phân tích từ vựng

  1. Contribute significantly
    • Nghĩa tiếng Việt: Đóng góp đáng kể.
    • Giải thích: Cụm từ này dùng trong văn học thuật để nhấn mạnh mức độ tác động của một hành động. Trong bài, nó được dùng để nói về vai trò của cá nhân trong bảo vệ môi trường.
  2. Make a difference
    • Nghĩa tiếng Việt: Tạo ra sự thay đổi.
    • Giải thích: Cụm này phổ biến trong các bài viết về xã hội, chỉ tác động tích cực của hành động. Nó được dùng để nhấn mạnh hiệu quả của các hành động cá nhân như tái chế.
  3. Eco-friendly habits
    • Nghĩa tiếng Việt: Thói quen thân thiện với môi trường.
    • Giải thích: Cụm từ này mang tính học thuật, dùng để mô tả các hành vi có lợi cho môi trường. Trong bài, nó ám chỉ các thói quen như tiết kiệm năng lượng.
  4. Implement effective measures
    • Nghĩa tiếng Việt: Thực hiện các biện pháp hiệu quả.
    • Giải thích: Cụm này dùng để nói về hành động của chính phủ hoặc tổ chức trong việc giải quyết vấn đề. Trong bài, nó nhấn mạnh vai trò của chính phủ trong việc ban hành luật.
  5. Far-reaching
    • Nghĩa tiếng Việt: Có tác động sâu rộng.
    • Giải thích: Từ này mang tính học thuật, dùng để mô tả hiệu quả lớn hoặc lâu dài của một hành động. Trong bài, nó chỉ tác động của các chính sách chính phủ.
  6. Positive impact
    • Nghĩa tiếng Việt: Tác động tích cực.
    • Giải thích: Cụm từ này thường xuất hiện trong bài IELTS để chỉ lợi ích của một hành động. Trong bài, nó được dùng để nói về kết quả của các nỗ lực cá nhân.
  7. Combined effort
    • Nghĩa tiếng Việt: Nỗ lực chung.
    • Giải thích: Cụm này dùng để nhấn mạnh sự hợp tác giữa các bên. Trong bài, nó được dùng ở kết luận để lập luận rằng cả cá nhân và chính phủ đều cần tham gia.

Phân tích ngữ pháp

  1. Complex sentences
    • Giải thích tiếng Việt: Bài sử dụng câu phức, ví dụ: “For example, if everyone recycles their waste, the amount of garbage in landfills would decrease.” Cấu trúc này tăng tính học thuật, nhưng bài thiếu sự đa dạng trong cách kết hợp mệnh đề, giới hạn điểm ở 6.5.
  2. Subject-verb agreement
    • Giải thích tiếng Việt: Một lỗi nhỏ xuất hiện trong “the amount of garbage… would decrease,” đúng nhưng có thể dùng số nhiều “amounts… would decrease” để nhất quán với ngữ cảnh chung. Lỗi này không nghiêm trọng nhưng ảnh hưởng đến độ chính xác.
  3. Modal verbs
    • Giải thích tiếng Việt: Bài sử dụng động từ khuyết thiếu như “can” (e.g., “can contribute significantly,” “can pass laws”) để diễn đạt khả năng. Cách dùng đúng nhưng lặp lại, thiếu sự thay đổi sang “should” hoặc “might,” làm hạn chế phạm vi ngữ pháp.
  4. Article usage
    • Giải thích tiếng Việt: Một lỗi nhỏ trong “a positive impact” (đúng nhưng lặp lại nhiều lần). Thay vì lặp, có thể dùng “positive effects” để đa dạng. Lỗi này ảnh hưởng nhẹ đến ấn tượng tổng thể.

Tổng kết & gợi ý cải thiện

Tổng kết: Bài viết đạt Band 6.5 nhờ cấu trúc rõ ràng, lập luận phù hợp, và từ vựng học thuật ở mức khá. Tuy nhiên, các ý chưa được phát triển sâu (e.g., thiếu ví dụ cụ thể về chính sách chính phủ), một số lỗi ngữ pháp nhỏ (subject-verb agreement, article usage), và sự lặp từ/cấu trúc làm hạn chế điểm số. Cohesion cũng cần cải thiện để ý chảy mượt mà hơn.

Gợi ý cải thiện lên Band 7:

  1. Phát triển ý chi tiết hơn, ví dụ: nêu chính sách cụ thể như “banning single-use plastics” hoặc số liệu giả định về giảm rác thải.
  2. Đa dạng từ vựng, tránh lặp từ như “environment” (thay bằng “ecosystem” hoặc “natural world”).
  3. Sử dụng cấu trúc ngữ pháp phức tạp hơn, như câu điều kiện loại 2 (“If governments were to invest…”) hoặc mệnh đề quan hệ không rút gọn (“which is essential for…”).
  4. Cải thiện cohesion bằng cách dùng các từ nối đa dạng (e.g., “In addition,” “By contrast”) và đảm bảo mỗi câu liên kết chặt chẽ với câu trước.

Đề 3 IELTS Writing Task 2

In many countries, the number of elderly people is increasing rapidly. What are the advantages and disadvantages of this trend?

Bài essay (Band 6.5)

The increasing number of elderly people in many countries has become a significant trend. This essay will discuss the advantages and disadvantages of this development.

One major advantage of an ageing population is the wealth of experience that older people bring. Elderly individuals often have valuable knowledge and skills gained over decades, which can benefit society. For example, they can mentor younger generations or contribute to community projects, fostering social cohesion. Additionally, many elderly people remain active and healthy, allowing them to participate in the workforce or volunteer activities. This can reduce the economic burden on younger generations and promote a sense of purpose among seniors.

However, there are also notable disadvantages. An ageing population puts significant pressure on healthcare systems, as older people often require more medical care. For instance, countries like Japan face challenges in funding healthcare for their elderly citizens, which can strain government budgets. Furthermore, a larger elderly population may lead to a shrinking workforce, as fewer young people are available to replace retirees. This could slow economic growth and increase dependency on social welfare systems.

In conclusion, while an ageing population offers benefits such as experience and community contributions, it also creates challenges like healthcare costs and a reduced workforce. Governments should balance these factors by investing in healthcare and encouraging elderly participation in society to maximize the advantages and minimize the drawbacks.

Chấm điểm (4 tiêu chí)

Task Response: 6.5
The essay addresses both advantages and disadvantages with relevant examples (e.g., Japan). It has a clear structure and covers the task, but the arguments are somewhat general and lack deeper analysis, limiting it to Band 6.5.

Coherence and Cohesion: 6.5
The essay is logically organized with clear paragraphs and linking words like “additionally” and “however.” However, transitions between ideas could be smoother, and some points feel repetitive (e.g., economic issues), which prevents a higher score.

Lexical Resource: 6.5
The vocabulary is appropriate, with academic phrases like significant pressure and economic burden. However, there is some repetition (e.g., “elderly” appears frequently), and more varied word choices could improve the score.

Grammatical Range and Accuracy: 6.5
The essay uses a mix of simple and complex sentences, with structures like conditionals and passive voice. Minor errors, such as article misuse (e.g., “the healthcare” instead of “healthcare”), do not impede meaning but affect the score.

Phân tích từ vựng

  1. Social cohesion
    • Nghĩa: Sự gắn kết xã hội.
    • Giải thích: Cụm từ học thuật, dùng để chỉ sự đoàn kết và hợp tác trong cộng đồng. Trong bài, nó nhấn mạnh vai trò của người cao tuổi trong việc tăng cường mối liên kết xã hội.
  2. Economic burden
    • Nghĩa: Gánh nặng kinh tế.
    • Giải thích: Chỉ các chi phí hoặc áp lực tài chính mà một nhóm hoặc vấn đề gây ra. Trong bài, cụm này đề cập đến việc người cao tuổi có thể giảm gánh nặng kinh tế bằng cách tham gia lao động.
  3. Significant pressure
    • Nghĩa: Áp lực đáng kể.
    • Giải thích: Cụm từ học thuật, dùng để mô tả mức độ lớn của một vấn đề hoặc thách thức, như áp lực lên hệ thống y tế trong bài.
  4. Shrinking workforce
    • Nghĩa: Lực lượng lao động thu hẹp.
    • Giải thích: Chỉ sự giảm số lượng người trong độ tuổi lao động. Cụm này được dùng để giải thích hậu quả của dân số già hóa.
  5. Wealth of experience
    • Nghĩa: Kho tàng kinh nghiệm.
    • Giải thích: Cụm từ mang tính hình ảnh, dùng để nhấn mạnh lượng lớn kiến thức và kỹ năng mà người cao tuổi có, phù hợp trong ngữ cảnh học thuật về đóng góp xã hội.

Phân tích ngữ pháp

  1. Which can benefit society
    • Giải thích: Mệnh đề quan hệ “which” được dùng đúng để bổ nghĩa cho “knowledge and skills.” Cấu trúc này phù hợp với văn học thuật, nhưng bài viết có thể dùng thêm các mệnh đề quan hệ phức tạp hơn để tăng độ đa dạng.
  2. As older people often require
    • Giải thích: Cấu trúc “as” (bởi vì) được dùng đúng để giải thích lý do. Tuy nhiên, bài viết thiếu các liên từ đa dạng hơn (e.g., “since,” “because”) để tránh lặp lại.
  3. Allowing them to participate
    • Giải thích: Dạng phân từ hiện tại “allowing” được dùng đúng để diễn tả kết quả của một hành động. Cấu trúc này giúp câu văn ngắn gọn và học thuật, nhưng bài viết có thể bổ sung thêm cấu trúc phân từ khác.
  4. Minor article error (e.g., “the healthcare” instead of “healthcare”)
    • Giải thích: Lỗi nhỏ về mạo từ, như dùng “the” không cần thiết trước danh từ không đếm được hoặc danh từ chung. Lỗi này làm giảm độ chính xác, kéo điểm xuống dưới Band 7.

Tổng kết & gợi ý cải thiện

The essay achieves Band 6.5 due to its clear structure, relevant points, and appropriate vocabulary, but it is limited by general arguments, repetitive vocabulary, and minor grammatical errors. To reach Band 7:

  • Task Response: Include more specific examples or data to deepen the analysis of advantages and disadvantages.
  • Coherence and Cohesion: Use varied linking devices (e.g., “on the contrary,” “as a result”) for smoother transitions.
  • Lexical Resource: Replace repetitive terms (e.g., “elderly” with “seniors” or “older generations”) to show variety.
  • Grammatical Range and Accuracy: Incorporate more complex structures, like inversion or mixed conditionals, and eliminate minor errors like article misuse.

Đề 4 IELTS Writing Task 2

Many people believe that social media has a negative impact on mental health, while others argue that it helps people stay connected. Discuss both views and give your own opinion.

Bài essay (Band 6.5)

In today’s world, social media is widely used for communication and entertainment. Some people claim that it harms mental health, while others believe it strengthens social connections. This essay will discuss both perspectives and explain why I think social media’s negative effects outweigh its benefits.

On the one hand, supporters of social media argue that it helps people maintain relationships. Platforms like Facebook allow users to stay in touch with friends and family, even across long distances. For example, video calls and messaging apps make it easier to share experiences with loved ones. This connectivity can enhance emotional well-being, especially for those who feel isolated. However, excessive use may reduce face-to-face interactions, which are often more meaningful.

On the other hand, critics argue that social media can trigger mental health issues. Constant exposure to idealized images on platforms like Instagram can lead to low self-esteem and anxiety. Studies show that young people who spend hours online are more likely to feel stressed or depressed. Additionally, cyberbullying is a growing problem that can severely impact mental health. These negative effects are particularly concerning for teenagers, who are more vulnerable.

In my opinion, while social media offers some benefits, its harmful effects on mental health are more significant. To minimize negative consequences, users should limit their screen time and prioritize real-life interactions. Governments could also promote awareness campaigns about responsible use.

In conclusion, although social media helps people connect, its potential to harm mental health is greater. A balanced approach to its use is essential for well-being.

Chấm điểm (4 tiêu chí)

Task Response: 6.5
The essay addresses both views and provides a clear opinion with relevant examples. However, the discussion of benefits is slightly underdeveloped, and the opinion could be supported with deeper analysis, limiting the score to 6.5.

Coherence and Cohesion: 6.5
The essay has a clear structure with logical paragraphing and linking words (e.g., “On the one hand,” “For example”). Some transitions feel repetitive, and ideas could be connected more smoothly, which aligns with Band 6.5.

Lexical Resource: 6.5
The vocabulary is appropriate, with some academic phrases (e.g., trigger mental health issues, enhance emotional well-being). Minor repetition and a lack of more varied synonyms prevent a higher score.

Grammatical Range and Accuracy: 6.5
The essay uses a mix of simple and complex sentences with generally accurate grammar. Minor errors (e.g., article misuse, awkward phrasing) and limited variety in sentence structures keep the score at 6.5.

Phân tích từ vựng

  1. Maintain relationships
    • Nghĩa: Duy trì mối quan hệ.
    • Giải thích: Cụm từ học thuật, thường dùng khi nói về việc giữ liên kết xã hội. Nó mang tính trang trọng hơn “keep in touch” trong văn nghị luận.
    • Ví dụ: “Social media helps people maintain relationships with distant relatives.”
  2. Share experiences
    • Nghĩa: Chia sẻ trải nghiệm.
    • Giải thích: Cụm này phù hợp khi thảo luận về giao tiếp hoặc kết nối xã hội. Nó thể hiện hành động trao đổi cảm xúc, ý tưởng một cách trang trọng.
    • Ví dụ: “Messaging apps allow users to share experiences instantly.”
  3. Enhance emotional well-being
    • Nghĩa: Cải thiện sức khỏe tinh thần.
    • Giải thích: Một cụm từ học thuật phổ biến trong bài viết về tâm lý hoặc xã hội. “Enhance” mạnh hơn “improve,” thể hiện sự nâng cao chất lượng.
    • Ví dụ: “Positive interactions can enhance emotional well-being.”
  4. Trigger mental health issues
    • Nghĩa: Gây ra các vấn đề sức khỏe tâm lý.
    • Giải thích: Cụm từ này dùng để chỉ nguyên nhân dẫn đến vấn đề nghiêm trọng, phù hợp với văn phong học thuật về sức khỏe.
    • Ví dụ: “Social media can trigger mental health issues like anxiety.”
  5. Minimize negative consequences
    • Nghĩa: Giảm thiểu hậu quả tiêu cực.
    • Giải thích: Cụm từ học thuật, dùng khi đề xuất giải pháp cho vấn đề. “Minimize” thể hiện sự giảm nhẹ một cách có kiểm soát.
    • Ví dụ: “Education can help minimize negative consequences of technology.”

Phân tích ngữ pháp

  1. Complex sentences with “while”
    • Giải thích: Cấu trúc “While + clause, main clause” được dùng đúng (e.g., “While social media offers some benefits, its harmful effects…”). Đây là cấu trúc phổ biến ở Band 6–7, thể hiện sự tương phản. Tuy nhiên, bài viết dùng ít cấu trúc tương tự khác, thiếu đa dạng.
  2. Article errors
    • Giải thích: Bài viết có lỗi nhỏ về mạo từ, ví dụ “the negative effects” đúng nhưng “potential to harm mental health” nên là “the potential” để rõ ràng hơn. Lỗi này phổ biến ở Band 6.5, làm giảm độ chính xác.
  3. Modal verbs like “can”
    • Giải thích: Cấu trúc “can + verb” (e.g., “can lead to low self-esteem”) được dùng đúng để thể hiện khả năng. Tuy nhiên, bài viết lạm dụng “can” mà không dùng “could” hoặc “might,” khiến ngữ pháp đơn điệu.

Tổng kết & gợi ý cải thiện

The essay achieves Band 6.5 due to its clear structure, relevant ideas, and appropriate vocabulary, but it lacks depth and variety. To reach Band 7:

  • Task Response: Provide more balanced analysis, e.g., discuss specific benefits of social media (e.g., community support) in greater detail.
  • Coherence: Use varied linking phrases (e.g., “Conversely,” “Therefore”) to enhance flow.
  • Lexical Resource: Incorporate synonyms (e.g., “exacerbate” instead of “cause”) and reduce repetition.
  • Grammar: Use diverse structures, such as conditionals (“If users limit screen time…”) or passive voice, and eliminate minor errors.
Bạn muốn học thêm về nội dung này?

Đặt lịch Tư vấn 1-1 với Cố vấn học tập tại The Real IELTS để được học sâu hơn về Lộ trình học IELTS và Phương pháp học Phù hợp. Thời gian linh hoạt và học phí theo buổi

ĐĂNG KÝ NHẬN TƯ VẤN

0922985555
chat-active-icon